GothicStory.pl - Era Cieni
  • 1.
    bezimienny
    71 lvl
  • 2.
    eurotripenator
    25 lvl
  • 3.
    viper20
    23 lvl
  • 4.
    mimik
    23 lvl
  • 5.
    immmo
    9 lvl

YT
Wszystkich serdecznie zapraszamy do gry. Wszelkie napotkane błędy prosimy zgłaszać na naszym http://Forum.GothicStory.pl w odpowiednim dziale. Codziennie pracujemy nad jakością gry, bardzo ważna jest dla nas opinia graczy, dlatego zapraszamy do udzielania się na forum.



1.Czy ta gra jest płatna?

Ta gra jest bezpłatna. Jednak można kupić diamenty za prawdziwe pieniądze które ułatwia grę.
Ułatwienia można zobaczyć w budynku "Premium" w zakładce MIASTO.

Płatność SMS można znaleźć tutaj:
http://gothicstory.pl/game.php?mod=sms
Aby otrzymać pkt. premium(diament - 10 pkt. premium) należy przeciągnąć diament na avatar swojej postaci.

PS: Zakupione diamenty można również sprzedać narynku za dużą sumę.

2.Co daje każdy ze skili ?

Siła – 10 siły jest równe ze zwiększeniem ataku o 2 dla rycerza oraz o 1 ataku dla łucznika.
Muskulatura – 10 muskulatury to 20 punktów życia.
Męstwo – 10 muskulatury = 20 obrony.
Inteligencja – 1 punkt inteligencji skraca regenerację życia i pkt. wyprawy o 2 sekundy(dla maga +2 obrażeń za 10).
Szczęście – 10 szczęścia to +1% szansy na trafienie oraz +1% więcej złota zdobytego na arenie(dla łucznika +2 obrażeń za 10 pkt).

UWAGA! Większość umiejętności zwiększa nasze umiejętności po odpowiedniej ilości treningu np. siła daje co 10 punktów +2 do ataku, ale w mniejszych wartościach nic.

3.Walka - główne zajęcie gry
a) walki z graczami - Arena
Na Arenie pokazujemy, kto jest najsilniejszy. tutaj pozycja jest ważniejsza niż rankingu. Po pokonaniu gracza, który zajmuje wyższe miejsce od naszego(np. my jesteśmy na miejscu 30, a on 25) to my zyskujemy jego pozycję, a on naszą starą. od miejsca 6 do 1 należy pokonywać przeciwników PO KOLEI. Wtedy dostajemy też dodatkowy bonus kasy.
b) walki z potworami - Przedmieście
Walka z potworami jest bardziej opłacalna niż z graczami. Dostajemy więcej kasy i doświadczenia. Przed walką najlepiej zdobyć Zadanie, za którego wykonanie dostaniemy bonus złota i expa.
Na początku posiadamy dwie lokacje, a od 15 poziomu mamy do wykonania zadania w Porcie, które odblokowują kolejne. po odblokowaniu dwóch pierwszych lokacji pojawią się kolejne, a potem nastepne. Mimo trudności wykonania zadań opłaca się odblokowywać nowe miejsca.
c)wojny gildii
Wojny gildii są prowadzone o określoną przez założyciela gildii ilość złota.
Dodatkowo zwycięska gildia otrzymuje srebrne monety(rozdzielane między członkami), które są potrzebne do odblokowania jednej z lokacji w porcie(Twierdza; 300 monet).
Punkty zdobywa się za pokonywanie przeciwników na arenie.
Jeżeli wygramy z osobą o więcej niż 5 lvl większą, gildia zdobywa 3 punkty.
Jeżeli wygramy z osobą o 5 lvl maksymalnie mniejsza lub o 4 lvl maksymalnie większą to gildia zdobywa 2 punkty.
Jeżeli wygramy z osobą o więcej niż 5 lvl mniejszą to gildia zdobywa 1 punkt
Jeżeli przegramy to przeciwna gildia zdobywa 1 punkt.
Wojna trwa 24 h i wygrywa gildia która zdobędzie więcej punktów.
Punkty zdobyte na wojnie są dodawanie do punktów walki gildii. Po rankingu punktów walki poznajemy najwaleczniejszą gildię.

4.Gildie i ich budynki
Gildię można założyć od 5 poziomu za darmo, jednak, by ją rozwinąć członkowie muszą wpłacać pieniądze. Budynki gildii są lepsze niż te, które są w mieście(w menu). A oto spis budynków i ich właściwości:
ZAMEK
Określa maksymalną ilość członków. 1 lvl - 4 osoby
BANK
Można do niego wpłacić pieniądze i otrzymać odsetki co 24h. 1 lvl - 1% odsetek
TRENING
Zmniejsza cenę treningu. 1 lvl - 5% ceny mniej
MURY
1 lvl - dodatkowe 20 obrony dla każdego członka
FARMA i MŁYN
Tak samo, jak w domu, ale nie można przyspieszać zbiorów, na które czekamy 2x dłużej niż u siebie.
SKLEP
Dodatkowy sklep z innymi rzeczami. 1 lvl - 1% niższe ceny
HANDLARZ
Dodatkowy handlarz z miejscami na sprzedaż. 1 lvl - 1% wyższy zarobek dla nas.
ALCHEMIK
Im wyższy poziom, tym niższa cena według wzoru:
(lvl_zioła + lvl_zioła) / (2 * (10 + lvl_alchemika))
Czyli na 10 poziomie mamy mikstury za darmo.
KUŹNIA
Im wyższy poziom tym niższa cena według wzoru:
cena_broni / (10 + lvl_kowala)

5.Wiadomości, lista znajomych, raporty
Na górze strony widzimy skrzynkę, w której mamy wiadomości od innych graczy, listę znajomych oraz komunikaty. Lista znajomych mówi nam, kto aktualnie jest online i jaki ma poziom. Komunikaty są różne i zawierają informacje dotyczące naszej gry np. atak na nas, czy przelicytowanie naszej oferty na aukcji.

6.Czy gra się jakoś kończy? Da się zwycieżyć?
Tak, grę wygrywa gildia która zdobędzie kamień siverit.

7.Czy będą odbywać się konkursy? Jeśli tak, to na czym będą polegać?
Konkursy będą realizowane. Każdy konkurs będzie miał oddzielne reguły i różnorodne nagrody. Więc nie ma jednej definicji na ten temat.

8.Aukcja.

Na aukcji można licytować przedmioty lepsze niż są w sklepie. Poznajemy je po słowie "Super" przed nazwą przedmiotu np. "Super Rycerska Tarcza +3".
Czas do końca aukcji nie jest dokładnie podany. Oto określenia czasu do końca i przedziały czasowe, w jakich je widzimy:
- Bardzo długo 6-1 godzin
- Długo 60-30 minut
- Średno 30-15 minut
- Krótko - 15-7,5 minuty
- Bardzo Krótko poniżej 7,5 minuty
UWAGA! Jeśli ktoś nas przelicytuje to nie odzyskamy pieniędzy!

9.Cele gry.
Celem gry jest odpowiedni rozwój postaci, co wymaga dokładnego rozplanowania treningu, pilnowania rynku oraz aukcji, by kupić nowe wyposażenie oraz dobrania zgranej drużyny, która wspólnie będzie walczyć ramię w ramię o chwałę, a także zbuduje wielką gildię przynoszącą dochód jej członkom. Celem fabularnym gry jest pokonanie Zeroxa - przywódcy smoków, oraz zdobycie kamienia siverit.


Aby zapoznać się z fabułą Tenebris należy obejrzeć INTRO:


10.Co musze mieć aby zagrać?
Potrzebny jest dostęp do internetu, dużo zapału i przegladarka internetowa.

11.Nie mam życia, co zrobić?

Aby się uleczyć musisz zdobyć miksture, można to zrobić na 3 sposoby:
-kupić miksture w sklepie
-kupic miksture na rynku od innego gracza
-zdobyc 2 "Zioła życia" i u alchemika sporządzać eliksir
Nastepnie wystarczy przeciagnac eliksir w "Podgląd" na pasek z życiem.


12.Alchemik i kowal,co i jak?
Z potworów zamieszkujacych las wypadaja czasami "Zioła życia" z ktorych u alchemika można zrobić eliksir. Z lvla ziól jest liczona średnia i eliksir ma poziom średniej ziół.

Z grobowca można zdobyc "Kamień mocy" ktorym ulepsza się przedmioty u kowala. W pierwsze okienko u kowala wklada sie przedmiot, w drugie kamien (kamień musi mieć wiekszy bądź równy lvl jak przedmiot) ,a w trzecie okienk zwój który chroni przedmiot przed zniszczeniem.

Ulepszanie przedmiotów do +3 jest bezpieczne i przedmioty nie znikną jednak powyżej +3 zaleca sie stosowanie zwoji aby nie stracić cenych przedmiotów. Zwoje można kupic od graczy lub za punkty premium.

U kowala można tez zaczarować przedmioty, dzieki czemu dodaja one nadzwyczajne bonusy. Aby zaczarować przedmiot trzeba w pierwsze okienko wsadzic przedmiot ,a w drugie "Magiczny proszek", który można kupić za punkty premium, lub od graczy. Puźniej wystarczy tylko kliknąc "wyślij" aby zaczarować przedmiot. Ta operacja zawsze się udaje jednak isnieje ryzyko ze przedmiot może nas osłabiać. Bonusy dodają od -25 do 25, lub od -25% do 25%. Bonusy dodają:
atak,obrone,życie,siłe,muskulature,męstwo,inteligencje,szczęscie.


13.Farma i młyn co i jak?
W farmie można rozmnażać zwierzęta lub produkować jajka i mięso. Aby rozmnażać zwierzęta trzeba je ustawić obok siebie w poziomie. Za dwa zwierzaki obok siebie dostaniemy ich jednego potomka. Aby produkować jaka i mięso trzeba ustawić tak zwierzaki aby kura nie była koło kury w pionie, a świnia obok świni.
W młynie na za kupienie dostaje się 2 zboża.W młynie można robić chleb lub zboże. Aby zrobić zboże trzeba dwa zboża obok siebie, a aby chleb koło zboża nie może być innego zboża w poziomie.Każdy kolejny lvl to 2 miejsca.

14.Do czego służy port?
W porcie od 15 lvl zaczynają się pojawiać zadania które odblokowują nowe miejsca.


15.Jakie przedmioty można łaczyć?
W kupki po 99 można lączyć wszystkie przedmioty prucz hełmów, broni, tarcz, butów i zbroji. Aby połączyć wystarczy przeciągnąć jeden przedmiot na drugi, przedmioty muszą być identyczne.


Demo image Demo image Demo image Demo image Demo image Demo image